Garanția produselor
Produsele comercializate de ROPIESE.RO vor fi însoțite de factură și certificat de garanție.
Garanția pentru piesele de schimb este valabilă numai în cazul montajului într-o unitate service autorizată RAR (Registrul Auto Român).
Perioada de garanție poate fi de 24 de luni sau mai mică, în cazul produselor care au o durata medie de utillizare inferioară. În acest caz, perioada de garanție se reduce la acesta durată. Din acestă categorie pot face parte ștergătoarele de parbriz, becurile, suporții de număr, accesoriile, comsumabilele, soluțiile, lichidele și aditivii etc.
Garanția se acordă și în cazul defectelor de material sau de fabricație.
Garanția produselor se acordă pentru defecte neimputabile consumatorului, defecte de material sau de fabricație și se realizează prin reparare sau înlocuire.
Cumpărătorul poate beneficia de garanția acordată produselor prin informarea în scris a vânzătorului asupra oricăror defecte constatate în perioada de garanție.
La momentul semnalării defectului, Cumpărătorul va prezenta piesa defectă împreună cu următoarele documente:
- Factura de achiziție sau bonul fiscal emis de ROPIESE.RO.
- Certificatul de garanție eliberat la achiziționare.
- Dovada efectuării montajului pieselor într-o unitate service autorizată RAR pentru tipul de operațiune executată (deviz de montaj conținând datele de identificare ale autovehiculului și factura fiscală).
- Copie a autorizației tehnice RAR a unității service în care s-a efectuat montajul.
- Documentul emis de către unitatea service autorizată RAR care a constatat defecțiunea și prin care este explicată cauza defectării. În cazul componentelor care generează erori diagnosticabile prin tester (EGR, senzori, debitmetre, sonde lambda, componente electrice și electronice), va fi anexat și raportul generat de tester.
- Copie a autorizației tehnice RAR a unității service care a realizat constatarea defectului.
- Copia certificatului de inmatriculare a autovehiculului.
- În cazul compresoarelor de aer condiționat, vor fi prezentate obligatoriu copia facturii de achiziție a uscătorului, filtrului uscător și supapei de expansiune, precum și devizul și factura din care să reiasă montajul acestora, curățarea și uscarea cu azot a instalației de aer condiționat, într-o unitate service autorizată RAR.
În cazul pieselor comercializare în set/kit, predarea la garanție se va realiza în același fel – set complet, chiar dacă defectul reclamat provine de la o singură componentă a setului.
Termenul de soluționare a unei reclamații în garanție este de maxim 15 zile, termen în care furnizorul va constata dacă defecțiunea se datorează unor motive constructive, din eroare de montaj sau exploatare necorespunzătoare.
Termenul de soluționare decurge de la data recepționării piesei de către unitatea specializată service a furnizorului.
ROPIESE.RO poate refuza garanția produselor în următoarele cazuri:
- Nu sunt prezentate toate documentele menționate mai sus, inclusiv cele care atestă montajul și exploatarea corespunzătoare.
- Piesa a fost montată împreună cu elemente conexe uzate, neconforme, modificate etc.
- Piesa a fost utilizată în alt scop sau pe alt tip de autovehicul decât cel indicat de producător, inclusiv în cazul identificării eronate a autovehiculului.
- Defectul a fost produs de suprasolicitarea, întreținerea necorespunzătoare sau defectuasă a autovehiculului sau de neefectuarea verificărilor și reglajelor impuse de normele de montaj.
- Autovehiculul a fost folosit în condiții neconforme (competiții sportive, raliu, curse, taximetrie etc.)
- Autovehiculul a suferit accidente sau a fost afectat de factori externi (incendiu, inundații, grindină, alunecări de teren, rozătoare etc.).
- Piesele prezintă lovituri, deformări, îndoituri, rupturi, urme de intervenții necorespunzătoare etc.
- Piesele prezintă uzură normală datorată utilizării.
În cazul anumitor piese există posibilitatea ca garanția să se realizeze prin rețele de service agreate sau prin dealerii auto ai producătorului auto.